opony-samochodowe.com

Wyjazd bez sprawdzenia opon w kamperze może być receptą na katastrofę. Kluczowe dla płynnego prowadzenia kampera, opony, które nie były konserwowane, sprawdzane lub testowane, mogą spowodować awarię podczas wakacji. Po prostu wymieniając swoje opony raz na jakiś czas, unikniesz bólu związanego z awarią. Jednak…. jeśli wymagają wymiany, jakie opony należy kupić?

Jakie są różnice między oponami do samochodów kempingowych a zwykłymi oponami? Jakie są różnice między oponami do samochodów kempingowych a zwykłymi oponami?

Opony do samochodów kempingowych lub opony kempingowe to opony zaprojektowane specjalnie do domów mobilnych. Posiadają kilka ważnych cech, które sprawiają, że są niezbędne dla wczasowiczów:

  1. Jedną z najważniejszych cech opon campingowych jest ich zdolność do przenoszenia dużych obciążeń. Mają znacznie większą nośność niż zwykłe opony i opony do samochodów dostawczych. Opony samochodowe mogą zazwyczaj wytrzymać obciążenie do 500 kg, a opony do samochodów dostawczych są w stanie wytrzymać 700 kg. Nawet mniejsze kampery, ważące około 2700 kg, mogą obciążać każdą oponę 675 kg. To z pewnością rozerwie normalne opony samochodowe przy dużej prędkości. Niektóre kampery wymagają opon, które mogą wytrzymać maksymalne obciążenie ponad 1200 kg na każdą oponę. Wskazówka - Wszystkie opony mają maksymalne obciążenie przy maksymalnym ciśnieniu napisane na ścianie bocznej każdej opony - często znane jako indeks nośności

  2. Ze względu na obciążenie ścinające opony do samochodów kempingowych muszą wytrzymywać wysokie ciśnienie. Typowa opona samochodowa jest ograniczona do maksymalnego ciśnienia około 40 psi w porównaniu z oponami do lekkich samochodów dostawczych, które są napompowane do około 65 psi. Opony specjalistyczne do samochodów kempingowych można napompować do 80 psi.
    Wskazówka – Tak jak wszystkie opony, opony do samochodów kempingowych muszą być prawidłowo napompowane. Nieprawidłowe ciśnienie w oponach może mieć negatywny wpływ na prowadzenie,opony szybciej się zużywają, zwiększając zużycie paliwa i powodują wybuchy, które mogą prowadzić do wypadków. Zawsze sprawdzaj instrukcję obsługi pojazdu/podwozia i napompuj opony do właściwego ciśnienia. Pamiętaj, że objętość sprężonego powietrza w oponie określa obciążenie, jakie opona może wytrzymać. Zmniejszenie ciśnienia w oponach zmniejsza nośność opony.

  3. Twardsze ściany boczne opon kempingowych mają dwie główne zalety. Po pierwsze, lepiej radzą sobie z wysokimi ciśnieniami wymaganymi przez kampery, a po drugie ich sztywność zapewnia pojazdowi bardziej solidną podstawę, która zapobiega poruszaniu się i kołysaniu.

  4. Zobaczysz również różnice w składzie bieżnika. Mieszanka bieżnika jest ważna dla przyczepności w złych warunkach pogodowych. Dzięki temu Twój samochód kempingowy lepiej radzi sobie z mokrymi kempingami, wiejskimi drogami i silnymi uderzeniami.

Czy w swoim kamperze można używać zwykłych opon do samochodów dostawczych? a co ważniejsze, czy powinieneś?

Używanie opon do samochodów kempingowych na europejskich drogach jest całkowicie legalne. Jednak nośność musi być wystarczająco wysoka, aby udźwignąć ciężar pojazdu. Standardowe opony do samochodów dostawczych nie zapewnią Ci żadnych zalet opon kempingowych, jak opisano powyżej. Opony do kamperów są o 15% droższe niż standardowe opony do samochodów dostawczych. Z oczywistych względów właśnie dlatego wielu właścicieli kamperów używa zamiast tego standardowych opon do samochodów dostawczych. Jednak główne korzyści związane z bezpieczeństwem, zużyciem i oszczędnością paliwa z nawiązką składają się na dodatkowe koszty.

A co z markami opon?

Najpopularniejszymi oponami do samochodów kempingowych są Michelin, Continental i Pirelli, które są zwykle montowane przez producentów w nowych samochodach kempingowych. Testy opon z 2008 r. wykazały, że opony Continental są najlepszymi oponiarzami, znanymi ze swojej stabilności i doskonałej drogi hamowania. Jednak przy wielu premierach nowych produktów wszystkich trzech marek wierzymy, że tak naprawdę nie ma już w tym wiele.

Pirelli Chrono Camper



Pirelli Chrono Camper jest w stanie wytrzymać większe naciski, aby poradzić sobie z ciężarem kampera. Bieżnik tej opony charakteryzuje się wysoką odpornością na zużycie, dużą przyczepnością i stabilnością dzięki wzmocnionym ścianom bocznym. Nowa ulepszona mieszanka gumowa i wzór bieżnika poprawiły również doskonałą ogólną przyczepność.

Michelin Agilis Camping Tyre

Do zalet nowej opony Agilis Camping firmy Michelin należy długa żywotność bieżnika, zwiększone bezpieczeństwo i mniejsze zużycie paliwa. Mniejsza emisja CO2 w połączeniu z 20% większym przebiegiem oznacza, że ​​jest to jedna z najbardziej ekologicznych opon do kamperów. Dzięki wzmocnionym mieszankom gumowym i architekturze podwójnej obudowy pozwala na wyższe ciśnienie w oponach i doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni, idealne na kempingi i mokre pola. Michelin Agilis Camper to zdecydowany faworyt wielu entuzjastów kamperów.

Continental Vanco Camper

Jeśli chodzi o opony do kamperów, testy pokazują, że opony Continental VancoCamper konsekwentnie przewyższały swoich konkurentów w przeszłości i mają doskonałą drogę hamowania. Ponieważ samochody kempingowe i kampery stały się lepiej wyposażone, ich waga również wzrosła. Continental Vanco Camper to opona zbudowana specjalnie, aby wytrzymać te zmiany. Słynie ze swojej stabilności, solidnej konstrukcji i zwiększonej trwałości. Zdolna do 80 psi, znacznie przewyższa zwykłą oponę do samochodów dostawczych, VancoCamper jest obecnie naszą najpopularniejszą oponą kempingową.
Czy opony kempingowe są więc konieczne?
Aby odpowiedzieć na pierwotne pytanie, nie, opony kempingowe nie są potrzebne. Nic nie przekonuje Cię do zakupu tych specjalistycznych opon. Nie będziesz pogardzany używaniem opon do samochodów dostawczych. Jednak stracisz pod względem stosunku jakości do ceny.
Jeśli zdecydujesz się na opony specjalistyczne, zauważalna jest również zauważalna różnica w wrażeniach z jazdy. Jeśli jesteś zwykłym kamperem, zdecydowanie warto zainwestować. Z pewnością będziesz wdzięczny, gdy osiągniesz pełną nośność i będziesz potrzebować odrobiny dodatkowego wsparcia ze strony swoich kół.